Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(1)
Jauer-Niworowska Olga (1965- )
(1)
Paluch Anna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Przedszkola
(1)
Przedszkola specjalne
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły podstawowe specjalne
(1)
Temat
Afazja dziecięca
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Mowa
(1)
Mowa niewyraźna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja jest wynikiem pracy zespołu osób od wielu lat zajmujących się problematyką dzieci afatycznych. Specyficzne zaburzenie, dotyczące głównie rozwoju mowy i sprawności językowej, o którym mowa w podręczniku, ma istotny wpływ na proces uczenia się dziecka. W różnym stopniu ujawnia się w toku rozwoju dziecka, towarzysząc mu zwykle przez całe życie. Wiedza o niedokształceniu mowy o typie afazji (specyficznym zaburzeniu języka) jest nie wystarczająco rozpowszechniona wśród rodziców i nauczycieli Ich rolą nie jest diagnozowanie, to pozostawiamy specjalistom. Natomiast to oni zwykle jako pierwsi zauważają trudności dziecka i w głównej mierze wspierają je na co dzień.Prezentowany poradnik jest próbą dialogu specjalistów z nauczycielami i rodzicami. Autorki dążyły do stworzenia przejrzystego i czytelnego obrazu dzieci z niedokształceniem mowy o typie afazji.Bardzo cennym fragmentem poradnika jest materiał przygotowany przez rodziców, którzy założyli i prowadzą Fundację dla Osób z Afazją "Wyrazić siebie". Ta część poradnika jest niezależna. Głos rodziców jest dowodem ich zaangażowania w działania na rzecz poprawy warunków oraz możliwości diagnozy, terapii i edukacji ich dzieci.Zdajemy sobie sprawę, że niniejsza publikacja nie rozwiąże wszystkich dotkliwych, praktycznych problemów związanych z nauczaniem i wspieraniem uczniów z tym zaburzeniem. Liczymy jednak na to, iż w niewielkim choćby stopniu pozwoli zrozumieć trudności dzieci i nauczyć się dostrzegać ich mocne strony. Wiemy przecież, że chcąc dziecku pomóc, musimy je poznać, zrozumieć i zaakceptować.Anna PaluchZe Wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18946 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Specjalisty)
Bibliogr. s. 46.
Książka stanowi pierwszą część serii wydawniczej poświęconej szeroko rozumianej problematyce dyzartrycznych zaburzeń mowy.Z przedmowy prof. dr hab. nauk med. Jagny Czochańskiej:"Polskie piśmiennictwo na temat dyzartrii w tym także podręcznikowe w porównaniu ze światowym jest bardzo ubogie. (...) Publikacja niniejsza dotycząca rozpoznawania i różnicowania poszczególnych typów dyzartrii w sposób szczególny wypełnia istniejącą lukę. Opracowana na podstawie osobistych badań i doświadczeń Autorek powinna więc stać się cennym źródłem wiedzy i pomocy dla każdego logopedy, zwłaszcza pracującego z grupą dzieci w wieku szkolnym oraz młodzieży jak i osób dorosłych".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16185 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej